Ryanair-boss vil se stort på “idiotiske” regler om social distance

Den irske regering skal betale de tomme sæder, ellers flyver lavpris-selskabet slet ikke, lyder det kontant fra Michael O’Leary.
Discount-flyselskabet Ryanair nægter at overholde regler om social distance i deres fly.

Hvis staten ikke punger ud, så kommer Ryanair flyene ikke på vingerne

Hvis den irske regering kræver, at det midterste flysæde på hver række skal stå tomt, for at overholde hvad Ryanair-boss Michael O’Leary kalder “idiotiske” regler om social distance, så må regeringen selv betale.

Hvis staten ikke punger ud, så kommer Ryanair flyene ikke på vingerne. Så kontant er beskeden fra den irske rigmand, ifølge den britiske avis The Guardian.
 

“Vrøl”

Hos det irske discount-selskab Ryanair er det en del af forretningsmodellen at pakke flyene så tæt som overhovedet muligt. Ved at proppe så mange passagerer som muligt ind, holder man priserne nede.

Selv hvis man gør det, vil et tomt midtersæde ikke give nogen social afstand, så det er en form for idiotisk idé

Og hvis hver tredje sæde skal stå tomt, så kan Ryanair ikke tjene penge, lyder det fra Michael O’Leary, der tidligere kaldte det for noget “vrøvl”, at tomme sæder skulle hæmme smittespredningen, når der igen åbnes op for flytrafikken.

“Selv hvis man gør det, vil et tomt midtersæde ikke give nogen social afstand, så det er en form for idiotisk idé, som man intet opnår ved,” siger han til Financial Times.  
 

Konkurrenter er klar til at holde afstand

Hos easyJet, der er en af Ryanairs største konkurrenter på markedet for lavprisfly, forventer man, at social distance i flyene er mulig på kort sigt. De regner nemlig med, at folks rejselyst alligevel vil være faldende det næste stykke tid. Det samme gør eksperter.

Også flyselskaberne Emirates og Delta Air Lines er klar til at holde flysæder tomme

Også flyselskaberne Emirates og Delta Air Lines er klar til at holde flysæder tomme af hensyn til smitterisikoen.

Men hos Ryanair forventer Michael O’Leary, at man hurtigt kan komme tilbage til ‘business as usual’.

Hvis der åbnes op for flyvninger i juli, så forventer Michael O’Leary, at man til september er tilbage til cirka 80 procent af de normale flyvninger.

Sarah Scheer er podcast-redaktør på Netavisen Pio.


Flere artikler om emnet

Kommentarer

Det har meget længe stået klart, at Ryanair er en vridemaskine med det formål at vride så mange penge ud af passagererne som muligt, og unfair konkurrence ved hjælp af monkey-class-billetter har været et af midlerne til at smide konkurrenter af banen. Vi har set underbetaling af kabinepersonale, men Ryanair glemmer én faktor, og det er det indtryk, de efterlader i offentligheden. Det er mit håb, at den irske regering med overlæg undlader at give Ryanair så meget som én øre i støtte. De fortjener at blve sorteper, når de lægger en så samfundsfjendsk holdning for dagen. De glemmer, at hvis de skal modtage så meget som én krone, så er det samfundet, i form af skatteyderne, der betaler. Hvorfor i alverden skulle de det? Til sådan en idiotvirksomhed? Nej bagom i køen med Ryanair.

Avid - som jo ikke hedder Avid, der er der ikke nogen, der hedder - det ville være udmærket, hvis Ryanair gik konkurs. Men i øvrigt skulle debatredaktøren nok se nærmere på din medvirken i debatten. Der er al mulig grund til at tro, at dit alias er et falsum, et dække for svinske angreb. Vi, der længe har deltaget i debatten har jo gjort den erfaring, at når en person ikke kan holde sig fra svinske angreb, er dette jo helt konsekvent. Foreløbigt fik vi jo gjort kål på den såkaldte Thomas uden efternavn, men der ser ud til stadigt at være noget at gøre for affaldsafhentningen og renholdelsen.

T FUP. Du er og bliver et stort FJOLS:

Jeg er enig i de mange negative kommentarer om Ryan Air, men manden har faktisk ret. At lade hvert tredje flysæde stå tomt er fuldstændig ude effekt.

Byg flyene om så det er enmands carbiner med hver sin indgang udefra, og 100 trapper og skift brandstof-motorene ud med el-motore med forlængerledning..Spøg til side men måske vi skulle flyve noget minder istedet for som det har været endtil nu,hvor man bygger flere og flere fly som så også helst skal være i luften hele tiden, sammen med de ca hundertusin fly der før krisen fløj rundt på himlen..Skal de tilbage eller skal nogle af dem blive på jorden helst 50%..??? Og hold noget mere ferie tætter på hvor vi bor.Og gør noget godt for klimaet..DETTE ER EN KLIMA-VIRUS

A.Nielsen FUP. Hvem helvede giver en fladpandet idiot som dig ret til at kalde folk for fjols. Dit store FJOLS:

Avid Nielsen,Thomas,og Svend..er en og samme person..en Narsissist = manipulere,lyver,stjæler,ondskabsfuld,nul empati,,,som kun ser sig selv,og skriver om sig selv

OG der er flere grader af Narsissister og hårdest ramte kaldes også pyskopat

Hurra for liberalisterne. De er eksperter i at stikke snabelen ned i statskassen. Det ved Thomas Avid Nielsen alt om.

Klimaproblemet halveres des flere flyselskaber der går ned. Et næsten ønskeligt scenarie.For HVAD skal alle totalt RASTLØSE SELVFEDE danskere da rejse ud for flere gange om året ? På rejser der kun gavner dem selv. Men,afgjort ikke klimaet.Disse interesseløse personer burde finde andet at bruge deres liv til, i stedet for konstant at tænke på den næste ferie,og næste rejse.Set ud fra et psykologisk synspunkt, er rejsehysteriet et klart TEGN på at folk ikke kan holde hinanden ud.Dagligdagen og skaber stress,så par hurtigst muligt må flygte fra den. Rejsen bliver en "sutteklud" til at klare livet og kedsomheden lidt igen. Men,"NISSEN" rejser med. Så uanset hvor mange REJSER det bliver til, er det kun minimalt hvad de afhjælper.Find dog ud af HVAD der er galt. Find dog ud af når man baserer livet kun på forbrug og stimulering konstant, så overser man alting i det der ER. Så er der intet tilbage at stræbe efter eller at drømme om. Hvis enhver underholdende TILBUDSMULIGHED på et splitsekund blev standset overalt. Så der aldrig blev flyvemulighed,eller anden motoriseret transportmulighed igen. Hvad ville mon alle de kreativitetsfattige fantasiforladte mennesker da gøre ? De ville sandelig blive udfordret.

Thomas, alias AVID og alt det andet denne herre herre,KEDER sig.Derfor han er så flabet,uforskammet og nedladende.Han kan jo ikke rejse PT.

Gad vide om den irske regering giver sig. Den vil jo gerne tiltrække og fastholde skrupelløse virksomheder. Jeg tænker ikke, at O’leary ville have haft så store armbevægelser, hvis han haft hovedsæde i et EU-land, som ikke konkurrerer på lav selskabsskat.

Annonce