Joachim B. reklamerer på pornohjemmeside

LA-profil i utraditionelt reklamefremstød på verdens største online pornosite

Annonce

“Når du er færdig med at gokke, så stem på Jokke.”

Sådan lyder det charmerende slogan fra finansordfører i Liberal Alliance, Joachim B. Olsen. Annoncen er at finde på verdens største pornohjemmeside, PornHub, og er købt og betalt af kampagne-kassen.  

Selv synes LA-profilen at annoncen er ret sjov:  

“Data viser, at mange danskere ser porno. Og vi skal jo være der, hvor danskerne, de er. Og så kunne vi jo tilmed gøre det en sjov måde. Vi synes selv, det er ret sjovt,” siger han til Politiken.

Altså halvdelen af internettet er jo porno

Overfor DR beskriver han alligevel kampagnen som 95 procent alvorlig:

“Man skal jo ud alle steder, og så tænkte vi, at det kunne være sjovt at lave en annonce på Pornhub. Altså halvdelen af internettet er jo porno. Og man skal jo være der, hvor vælgerne er. Også på en pornoside,” lyder det fra Joachim B. Olsen.
 

I den bløde ende

Sammen med sit kampagnehold har Joachim B. Olsen været i kontakt med pornohjemmesiden, og efterfølgende lavet en kampagne, der bliver vist til de danske brugere af siden.

Dem, der kender mig som politiker, de ved, at jeg er en seriøs politiker

For at ramme flest muligt, er annoncen målrettet efter indhold:

“Vi har lagt os i den bløde ende. Vi har prøvet at ramme der, hvor danskerne, de er flest,” siger Joachim B. Olsen.
 

Er ikke selvhøjtidelig

Om kampagnen på pornositet kan ramme ham negativt, har Joachim B. Olsen  overvejet. Alligevel mener han, at det er vigtigt ikke at være for selvhøjtidelig:

“Jeg er udmærket klar over, at nogle mennesker bliver forargede. Man kan ikke sige noget i dag, uden at folk bliver forargede. Det tager jeg ikke særlig tungt. Dem, der kender mig som politiker, de ved, at jeg er en seriøs politiker. Men jeg har også humor. Og jeg synes, det her er sjovt,” siger han.

I  Joachim B. Olsens omgangskreds er kampagnen blevet vel modtaget, og de synes det er en sjov måde at ramme vælgerne på, forklarer han.

Om den flytter stemmer er ikke til at vide. Men kampagnen har ihvertfald allerede spredt sig til både TV 2, DR, Politiken, BT, Ekstra Bladet - og nu også Netavisen Pio - ganske kvit og frit.

Sarah Scheer er journalist på Netavisen Pio.


Kommentarer fra Facebook

Kommentarer

Guderne skal vide, at jeg ikke er enig med ham og LA om ret meget, men det her er da helt ok, at at nogen får ondt i røven over det, siger mere om dem end om ham.

Troede det var en CIRKUSPLAKAT.Det har J.B Olsen da slet ikke gjort godt nok.