Dommen understreger altså, at Uber ikke er samkørsel, men taxakørsel, og at Uber-chaufførerne derfor skal opfylde reglerne for taxakørsel.
Dommen må forventes at vække glæde hos de mange taxachauffører i københavnsområdet, der i de seneste mange, mange måneder har oplevet, at deres omsætning er styrtdykket som følge af, at piratchaufførerne fra Uber dukker op og kører med kunderne fredag og lørdag nat, hvor taxachaufførerne normalt har hentet en stor del af deres indtjening. En indtjening, der til gengæld gjorde det muligt for chaufførerne at få en løn, de kunne leve af, selvom de skulle overholde kørselspligten en tirsdag nat, hvor der ikke er særlig mange kunder.
Og forhåbentlig betyder dagens dom, at der kan blive sat en stopper for pirattaxakørsel. I en tid, hvor der bliver færre og færre ufaglærte arbejdspladser til en løn, man kan leve af, er det vigtigt at holde fast i dem, vi har, så længe vi kan. Tillykke til chaufførerne, til byens børn. Tak for kampen.