Rosenkrantz-Theil om mulig rival: Hun tør ikke rigtig tage ansvar
Rosenkrantz-Theil om mulig rival: Hun tør ikke rigtig tage ansvar
Socialdemokratiets overborgmesterkandidat opfordrer hendes mulige rival, SF’s Sisse Marie Welling, til at tone rent flag og melde ud, om hun kandiderer til overborgmesterposten
SF’s spidskandidat til kommunalvalget, sundheds- og omsorgsborgmester, Sisse Marie Welling, har fortsat ikke meldt ud, om hun er overborgmesterkandidat eller ej.
Onsdag fremlagde SF i København et stort boligpolitisk udspil til 10 milliarder kroner på et pressemøde.
På pressemødet blev Sisse Marie Welling endnu engang spurgt, om hun stiller op som overborgmesterkandidat:
Vi kommer ikke til at melde, hvem vi peger på som overborgmester
“Jeg har jo sagt mange gange, at vi kommer ikke til at melde, hvem vi peger på som overborgmester, nu,” lød hendes henholdende svar.
Da Netavisen Pio tidligere på ugen bad Sisse Marie Welling svare på, om hun kandiderer til posten som overborgmester, henviste hendes SF-pressekonsulent til Wellings svar under SF’s sommergruppemøde 13. august.
Læs også:Lurepasseren fra SF er stadig tavs: Vil hun gå efter toppen?
Her lød Sisse Marie Wellings svar:
“Jeg kommer ikke til at gå ind i spørgsmålet om, hvem jeg peger på som overborgmester i dag.”
En journalist fulgte under sommergruppemødet op på ikke-meldingen ved at spørge Welling om, hvornår københavnerne får besked om, hvorvidt hun stiller sig til rådighed som overborgmester.
Sisse Marie Wellings svar lød:
“Jeg tror, at det vigtigste for københavnerne er, hvilken politik vi kommer til at gå på valg på. Jeg glæder mig til at komme ud og snakke med københavnerne, og så handler det om, hvem der på valgnatten bakker op om SF’s politik og vil skabe de alliancer, der skal til for at få vores politik igennem.”
Må tone rent flag
Socialdemokratiets overborgmesterkandidat, Pernille Rosenkrantz-Theil, giver ikke meget for den form for lurepasseri. Hun mener det er på tide at Sisse Marie Welling toner rent flag:
Hun ikke rigtig tør tage det ansvar som følger med, hvis man gerne vil have en overborgmesterpost
“Samlet set giver det et billede af, at hun ikke rigtig tør tage det ansvar som følger med, hvis man gerne vil have en overborgmesterpost,” siger Pernille Rosenkrantz-Theil til DR .
Interessen omkring Sisse Marie Welling skyldes ikke mindst, at SF i København ifølge samtlige meningsmålinger står til stor fremgang.
En måling tilbage fra maj viser, at SF og Socialdemokratiet kæmper indædt om at blive det andet største parti på rådhuset i København.
Socialdemokratiet står ifølge Nordstat-målingen til 17,4 procent af stemmerne, mens SF ånder S tungt i nakken med en tilslutning på 17,2 procent af stemmerne.
Enhedslisten er ifølge målingen fortsat største parti på rådhuset med 20,5 procent af stemmerne.
Kommentarer
PRT har ret. Det er ikke…
PRT har ret. Det er ikke seriøst, at SFs spidskandidat fedtspiller...
PRT har ret. Det er ikke…
PRT har ret. Det er ikke seriøst, at SFs spidskandidat fedtspiller...
Samlet set tegner det et…
Samlet set tegner det et billede af, at Pernille Rosenkrantz-Theil er desperat. Hun tager imod gratis lokaler fra en bolighaj, hvilket de fleste københavnere betragter som indicier på korruption, mens Sisse Marie Welling ikke skylder nogen at erklære, hvor vidt hun ønsker overborgmesterposten, før kommunalvalget officielt er skudt i gang.
At Pio ikke har omtalt studehandelen med Jeudan, for i stedet at forsøge at føre valgkamp på amerikansk vis, viser, at netavisen også er desperat.
Du glemmer helt at nævne den…
Du glemmer helt at nævne den "plejehjemsskandale" som Sisse Marie Welling, som sundheds- og omsorgsminister, er den øverste ansvarlige for. Borgerrådgiveren måtte vente 2½ år på at få udleveret de journaler om sagen han/hun havde bedt om hvor det fremgik at plejehjemmets behandling af de "gamle" beboere var under al kritik.
Jamen så er der jo kun Line…
Jamen så er der jo kun Line Barfod tilbage!
:)
Line Barfod som…
Line Barfod som overborgmester i København? så er bunden da nået.
København placere alt lort i…
København placere alt lort i Jylland. Ingen vindmøller, ingen solceller parker, ingen ulve, ingen atomkraft, ingen flyvåben, ingen krudt fabrikker, ingen Ukrainsk våbenindustri på Nord Sjælland. Kun golfbaner og natur idyl.
Jeg skal ellers love for, at…
Jeg skal ellers love for, at du tager tykt pis på jyderne her, og det skal der selvfølgelig også være plads til. Men den parodi er nu næsten for ond 😄
Der findes trods alt også masser af fornuftige, kloge og vidende jyder ..
Købehavn er IKKE…
Købehavn er IKKE københavnernes by. Det er vores hovedstad og er ALLE danskeres by.
København er blevet for rød,…
København er blevet for rød, for dyr at bo i og for bilfjendsk. Gætter på at byen med tiden udvikler sig til en ren turist- og soveby, og at al øvrig aktivitet efterhånden bliver forskudt mod vest med Høje+Tåstrup som det nye centrum.
Tilføj kommentar