Avisen.dk’s chefredaktør: Vi fortsætter som A4 Medier

Nicolai Kampmann: ”Vi drosler ikke ned, men vi lægger om”
Foto: Pressefoto: Avisen.dk
Chefredaktør Nicolai Kampmann, A4 Medier
Fagbevægelsens Hovedorganisation vil sammen med en ny partner, der endnu ikke er på plads, forsætte med at udgive et fler-foldigt medie, der skriver om arbejdsliv og skildrer politiske, sociale og faglige begivenheder, der påvirker arbejdslivet.

Det forsikrer Nicolai Kampmann, der har været chefredaktør på Avisen.dk siden december 2017.

Forsikringen kommer efter meldingen om at Avisen.dk, der hidtil har været ejet af Fagbevægelsens Hovedorganisation, og det kommercielle selskab Freeway, nedlægges i sin nuværende form.

Freeway forlader udgiverselskabet Avisen.dk Aps. Selve domænet Avisen.dk overtages af Freeway. Avisen.dk’s nuværende knap 20 medarbejdere fortsætter med at arbejde i udgiverselskabet Avisen.dk Aps.

Ny fler-foldig medie-platform

”Vi drosler ikke ned, men vi lægger om. Det er vigtigt at få understreget. Vi fortsætter under navnet A4 Medier. Vores nye hoved-site er fra i dag a4medier.dk. Vi fortsætter driften af Avisen.dk måneden ud. Men ellers bliver det på a4medier.dk tingene kommer til at ske,” siger Nicolai Kampmann til Netavisen Pio.

”A4 Medier bliver en fler-foldig medie-platform – sådan lidt a la Altinget og Watch-medierne. Allerede her i april går vi i luften med en arbejdsmiljø-portal med overvejende betalt indhold. Senere – men måske først efter sommerferien – følger endnu en betalings-portal, som får titlen Arbejdsliv,” forklarer Nicolai Kampmann.

”Vi vil løbende melde ud, når der sker noget nyt,” siger Kampmann.

Direktør for  A-Pressen, administrationschef i Fagbevægelsens Hovedorganisation, Rasmus Østrup Møller, siger til Netavisen Pio, at A4 Medier for alvor vil satse på kvalitet:

"Vi vil for alvor satse på kvalitet frem for kvantitet. Vi tror på, at at der er et forretningspotentiale i at målrette fagstof - skrevet af dygtige journalister, der er skarpe på deres felt - til udvalgte målgrupper. Hos os vil folk kunne få det relevante fagstof - uden at skulle bruge timer på at finde det," siger Østrup Møller, der er meget optimistisk med hensyn til at finde en ny partner.

Du kan læse chefredaktør Nicolai Kampmanns nærmere præsentation af A4 Medier her.

Jan Kjærgaard er redaktør på Netavisen Pio.


Kommentarer fra Facebook