Henter indhold
og
9. september 2017

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Netavisen Pio leverer daglige nyheder, analyser og baggrund – med klare holdninger.

Nyheder
3F lancerer ny Lamborghini-kampagne
3F har lanceret en kampagnen “Lamborghinitesten” mod regeringens skæve reformer. Begrebet Lamborghini-reform er ved at slå rødder i dansk politik.
9. september 2017

3F har lanceret ny kampagne på hjemmesiden https://lamborghinitesten.dk. Forsiden viser en hurtig Brian Mikkelsen i en lækker Lamborghini, som opfordrer brugeren til at klikke videre. Her skal du vælge det transportmiddel, der lægger sig tættest op af dit foretrukne.

Du valgte bussen – så måske er du på kontanthjælp, ledig eller studerende? Dig er regeringen iskold over for

Hvis man for eksempel vælger bussen, fordi man kunne være studerende, og ikke kan vælge sin cykel, så får man meddelelsen:

“Din skattelettelse: 0 kr./åretDu valgte bussen – så måske er du på kontanthjælp, ledig eller studerende? Dig er regeringen iskold over for. Du får et rundt nul. Men send en venlig tanke til direktøren, der får 85.000 i skattelettelse om året. Og god tur med bussen!”

Den nye kampagneside har ret tydeligt til formål at påpege, hvem der får gavn af de forventede skattelettelser af regeringens seneste reformudspil. Alt sammen i rolig, afslappet og med ‘et glimt i øjet’ agtig tone.

Lige til højrebenet for 3F
Kampagnen tager afsæt i et udsagn fra erhvervsminister Brian Mikkelsen (K), der lidt uheldigt fik indikeret, at forslaget om en aktiesparekonto kunne danskerne mulighed for at købe en Lamborghini. Den sætning kan nu vise sige at blive dyr for den samlede VLAK-regering.

De vil gøre det helt klart, at reformen primært tilgodeser Lamborghini-segmentet og ikke 3F’eren og HK’eren

Ifølge Anders Dybdal, der er direktør i kommunikationsbureauet Operate A/S lå lige til højrebenet at gøre Brian Mikkelsens kække Lamborghini-udtalelse til en digital kampagne for fagbevægelsen.

“De vil gøre det helt klart, at reformen primært tilgodeser Lamborghini-segmentet og ikke 3F’eren og HK’eren. Det er en relativt nem opgave de har sat sig for, da regeringens samlede kommunikation af udspillet til finanslov, skattereform og vækstpakke var både uigennemtænkt og utroværdig. Løkke påstod, at HK’eren ville få mest ud af reformen. Det var ikke bare at stramme den. Det var decideret forkert.”

Direktøren for kommunikationsbureauet Opereate, Anders Dybdal, kalder kampagnen for en ‘god strategisk disposition’ selvom han næsten ser det som en selvfølge at fagbevægelsen skal slå til på denne dagsorden:

“Det er en lille fin digital kampagne, der nok skal blive delt flittigt af 3Fs kernetropper og andre sympatisører. Det lykkedes 3F at få over 200.000 til at bakke op om pensionskampagnen i foråret, og de må derfor have særdeles gode muligheder for at engagere bredt”, afslutter Anders Dybdal.

 

 

Netavisen Pio anvender cookies med det formål at genkende den besøgende, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Ved at klikke videre rundt på Netavisen Pio accepterer du vores cookie politik.
Få Netavisens PIOs nyhedsbrev
Kontakt       Om Pio
Designed by SKARP & GACELA 2016 PIOPIO
Kontakt       Om Pio
Designed by SKARP & GACELA 2016 PIOPIO